"kisah bilik terakhir di penjara pudu"

p/s : sapa malas baca jgan baca 

inilah "bilik terakhir" di penjara pudu
kisah ni btul2 trjadi. Berlaku di Penjara

Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. ..

Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan

bahawa terdapat satu bilik dipanggil
'Bilik Terakhir'.

Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian

pelik sejak Penjara Pudu ditutup. Dinamakan
'BILIK
TERAKHIR ' adalah kerana dulu ia merupakan bilik

kediaman terkahir bagi si pesalah jenayah berat

sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati 


. Di
BILIK  TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan

meratap,menangis, menjerit, bercakap seorang diri

dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali

kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu

kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi

maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.

Menurut kata warden-warden yang masih ada di

Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara

Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara-suara

sayu meminta tolong, suara orang menangis dan

bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut. Tak

kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor

kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu

tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan

kambing keluar semula. Ramai bomoh dan pawang

yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut

mengatakan bahawa suara-suara yang sering

kedengaran diwaktu malam dari Bilik Terakhir itu

adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung

tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali

gantung. Nak dijadikan cerita pada suatu malam

Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden

telah ditugaskan mengawal kawasan yang

berhampiran dengan 'Bilik Terakhir' itu. Ketika sedang

berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau

terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari

berhampiran bilik tersebut. Ia cuba beranikan diri

untuk untuk melihat apakah bendanya itu.Sedang ia

mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran

seekor kambing hitam sedang menuju kearah Bilik

Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian

bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu?

Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri

menghampiri Bilik Terakhir itu. Alangkah

terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar

menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram

serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri

memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil

meninjau- ninjau didalamnya jika terlihat akan

kambing tadi. Apabila apabila sampai je kedalam gua

tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati

banyak harta karun dalamnya. Ia cuba mengambil

harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu

menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya

berkata, 'Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak sentuh

harta itu. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa ' '

Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa ' Ha Ha Ha Ha

Ha ' Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa

... ' hehehehehee........ ......... ..... time kaseh coz

dengan kusyuknya korang baca........ 



p/s:- aku pun terkena...so apa salahnya aku foward kat korang...

huah...huah... huah... huahhhhhhhhhhh :DD

Post a Comment

Hello Readers !
Comment elokelok oke .
loveyouu !

6 1 komen kawankawan:

Ofyn sayang said... [Replay (:]

eeeeeeeeeeeee sys ! ape nehhh.. aiyokkkkkkkkkkkkkk ! igtkn betol2 td... ;p kusyuk jgk bace nii.. hahahaa adoyaiii >,<

missunguviolet said... [Replay (:]

wakakaka !
ofynn terkena !
wa kena beb !!! :DD

nurul asyikin(kak chik) said... [Replay (:]

aduh,,trkena,,,isshhh,smangat den baca

Mish Apple said... [Replay (:]

perghhhhh... punye la kusyukkk..

missunguviolet said... [Replay (:]

kehkehkeh
kesian korang an an an :DD
jom jerit ramairamai
" wa kene la beb ! "
hakhakhak ! *gelak gulengulen

shaFazie said... [Replay (:]

kusyuk m'baca..las2 hahaa..apa2 cayalah :)

Post a Comment

Hello Readers !
Comment elokelok oke .
loveyouu !