biadap sungguh perempuan ini !

Assalamualaikum 
sorry tajuk aku macam biadap jugak sebab suhu badan aku sekarang mendadak naik 100% , aku agak-agak korang dah boleh masak telur separuh masak kat atas kepala aku untuk sarapan esok pagi . Aku rasa selama ni aku takde musuh ngan sape-sape . kacau anak orang pon tak , kacau laki orang pon tak , kacau  anak dara orang apatah lagi . tapi tadi dok best-best main facebook, aku masuk 1 group ni yang tengah dok syok kutuk-kutuk aku untuk menambahkan dosa dan memenuhkan buku catatan meraka disebelah bahu kiri . perghhhh ! patut la aku asyik terbatuk-batuk je tadi . ingatkan sakit dada sebab bau encik bangla jiran sebelah ni masak, tapi ade orang bagi pahala percuma kat aku . 


aku tak paham kenapa die tak puas hati and nak cakap aku macam tuh sekali . nak diikutkan dia lebih tua daripada aku . tapi perangai die tak menunjukkan ciri-ciri akak langsung . macam tuh ke perempuan yang aku nak hormat ?? adakah die bengang sebab dia tak hot ? die tak cantik ? die tak cun ? so, dengan mengeluarkan kata-kata biadap itu akan menampakkan dia hot and cun and semua orang akan bagi perhatian kat dia ? bagi aku la, orang macam ni adalah orang yang kekurangan kasih sayang . sebab takde sapa nak bagi perhatian kat dia, so die tarik perhatian orang dengan mengeluarkan kata-kata manismu hanya di longkang sahaja . 


serius aku kesian dengan orang yang golongan macam ni . kenapa la dosa FREE yang dikejar,  bukan nak menambahkan pahala . sorry to say la, aku takkan hormat dengan orang macam ni . aku takkan kurang hajar dengan orang kalau orang tuh tak kurang hajar dengan aku . perlu ke melayan orang yang bersikap kurang hajar dengan teguran yang baik and sopan ? contoh : "akak , kenapa cakap macam ni . tak baik seorang perempuan mengeluarkan kata-kata keji seperti ini . cuba cakap benda yang elok-elok ye , dimanakah sikap terpuji yang ada dalam diri seorang wanita ". perghhh ! aku dah macam pengacara program "manisnya kurma ini...." 


so agak-agak korang apa die akan jawab ? adakah macam ni ? "astagfirallahalazim ! maafkan saya wahai saudari kerana berkata begitu kepada anda . saya tidak berniat untuk mengeluarkan kata-kata kesat itu , tapi lidah saya yang meronta-ronta ingin mengeluarkannya." perghhh ! lidah juga yang dipersalahkan . lidah takkan mengeluarkan kata-kata kalau tiada niat di dalam hati . so memang takde maknanya lah kan . ade gak aku pingsan kalau die cakap macam tuh . melainkan die akan balas kata-kata aku tadi seperti ini "ceyyy ! ko tak payah nak ajar aku la perempuan . tak payah nak buat perangai baik sangat lah kan ! kalau ko nak berceramah bukan kat aku tapi ko pergi kat masjid tuh hah ! kubur masing-masing . tak payah ko nak nasihatkan aku . mak bapak aku pon tak cakap apa , ko pulak nak buat perangai alim taik kucing ko . macam haram jadah je . si** tol perempuan ni ! %@#*^(!###%@^!(&*( "


so , conclusionnya ? tegur secara baik salah , tegur secara kasar pon salah . pedulikan je orang yang macam ni . tak guna nak bergaduh pon . masuk telinga kanan, keluar telinga kiri . korang tengok la sendiri kat bawah ni apa yang die kutuk-kutuk aku . nasib baik aku ni ade sikap penyabar and tahu hormat kat orang lagi berbekalkan daripada hasil didikan yang mak ayah aku bagi dari kecik . so korang judge la sendiri ayat die kat bawah ni . terima kasih and Assalamualaikum ! (:



   
maaf entry kali ni agak panjang daripada biasa :DD

Post a Comment

Hello Readers !
Comment elokelok oke .
loveyouu !

3 1 komen kawankawan:

Unknown said... [Replay (:]

lain kali kalau nampak dia update status yang kurang asam jer bunyi nyer balas jer macam ni... pergh kak.. hebat ah... nak join sekaki boleh..dah lama tak mencarut bagai ni.. dulu masa belajar cikgu memang suruh buat macam ni.. ada makcik2 kaki kepot pun ajar gak macam ni.. akak ni kira idollah skrg... kite join yer akak.. manis sungguh kurma ini....

Someone said... [Replay (:]

@A'IM kahkah ! perli baik punya ! :P

Nur Naimah Nashreen said... [Replay (:]

die bajet die femes la tu , sbb tu duk nak fire org . grup mlife ni mmg , kunun brani ckp tp bile dpn dpn sume cm pnakut .

Post a Comment

Hello Readers !
Comment elokelok oke .
loveyouu !